Ændringen vil give mulighed for udvidelse af feriecenterformål.

Som det ses på kortet omfatter ændringen et område ved Damparken i Ribe.

Kommuneplanændringen omhandler rammeområdet med Ribe Byferie, beliggende ved Damvej i Ribe.

Rammeområdet ønskes udvidet en smule mod nord, for at give mulighed for at etablere nye og større servicefaciliteter.

Dette skal styrke Ribe Byferie og give bedre forhold for de ansatte.

Etableringen af udvidede servicefaciliteter medfører, at et mindre område ændrer anvendelse fra lavt boligområde til offentligt område.

I overensstemmelse med Forslag til Ændring 2021.74 udarbejdes Forslag til Lokalplan nr. 40-030-0002.

Projektområdet ligger umiddelbart op til Natura 2000-området N89, Vadehavet (Ribe Stampemølleå). Grundet projektets karakter og afstanden vurderes der ikke at kunne ske påvirkninger af Natura 2000-området. Der vurderes ikke at ske væsentlig påvirkning af yngle- eller rasteområder for bilag IV-arter ved den nuværende udformning af projektet. Der er inden for projektområdet ikke kendskab til beskyttede naturtyper og arter.

I forbindelse med den offentlige høring er der ikke kommet nogen bemærkninger, der har relation til kommuneplanændringen.

På kommuneplanens farvede hovedstrukturkort ændres en mindre del af et Lavt boligområde til Offentligt område. Ændringerne er illustreret på kortet.

Af kortet kan ses at en del af enkeltområde 40-010-290 overføres til enkeltområde 40-030-190. Hermed ændres underområdegrænsen.

Følgende nye rammeområder bliver udlagt i ændringen:

40-030-190 - Ribe Byferie
40-010-290 - Damvej