10-030-440 - Område ved John Tranumsvej, Briksbølvej og Lundevej

loading image
Henter kort...
static-map

Bestemmelser

  • Rammenummer

    10-030-440

  • Rammenavn

    Område ved John Tranumsvej, Briksbølvej og Lundevej

  • Zonestatus

    Byzone

  • Planlagt zone

    Fastholdes som byzone.

  • Hovedanvendelse

    Erhvervsområde

  • Tungt erhverv

    Anvendelsen fastlægges til erhverv uden boliger med mulighed for at etablere industrierhverv og engroshandel. Der må ikke etableres anvendelser, der skærper miljøkravene til eksisterende eller planlagte erhverv indenfor rammeområdet.

  • B% max 90

    Bebyggelsesprocenten fastsættes til max 90 for hver ejendom.

  • Max 45 m

    Bygningshøjden fastsættes for ny bebyggelse til max 45 m fra terræn.

  • Opholdsarealer for erhverv

    Der fastsættes bestemmelser for rimelige, velbeliggende og anvendelige opholdsarealer.

  • Tids- og Rækkefølgebestemmelse

    Området er omfattet af tids- og rækkefølgebestemmelser. Udstykning og bebyggelse af området skal ske i overensstemmelse med de senest vedtagne tids- og rækkefølgebestemmelser. Inden for området, må der først udbygges når det kan påvises eller sandsynliggøres, at områderne ikke er oversvømmelsestruede eller at oversvømmelser kan afværges på en hensigtsmæssig måde.

  • Virksomhedsstøj 70

    Støjbelastningen fra hver virksomhed fastsættes for perioderne dag/aften/nat til:

    • max 70/70/70 dB(A) uden for egen grundgrænse i området,
    • max tilladte støj i naboerhvervsområder,
    • max 55/45/40 dB(A) i centerområder (herunder blandet bolig og erhverv) og ved boliger i det åbne land,
    • max 50/45/40 dB(A) i etageboligområder og
    • max 45/40/35 dB(A) i områder med lav boligbebyggelse.

  • Risikoerhverv

    I området skal der sikres areal til og udfoldelsesmuligheder for risikoerhverv.

  • Klasse 7

    Der kan placeres virksomheder og anlæg, der i Håndbog om Miljø og Planlægning er klassificeret i klasse 7. Klasse 7 virksomheder har en påvirkning, der er særligt belastende for omgivelserne.

  • Trafikbetjening

    I området skal der sikres en hensigtsmæssig trafikbetjening.

  • Bevaringsværdig bygning

    De bevaringsværdige bygninger skal tilstræbes bevaret i forbindelse med tiltag i området. Af hovedstrukturens retningslinjer for kulturmiljøer og bevaringsværdige bygninger i det åbne land fremgår det, hvilke kategorier af bevaringsværdige bygninger, der tilstræbes bevaret i det enkelte område.

Bindinger

  • Isolinje for vejstøj

    Inden for støj-isolinjen må der ikke tillades etableret støjfølsom anvendelse, med mindre det i henhold til de til enhver tid gældende love, vejledninger og lignende godtgøres, at grænseværdierne med f.eks. støjdæmpende foranstaltninger kan respekteres, og det i øvrigt ikke er en belastning over for den tilladte aktivitet, der er baggrund for støjisolinjen.

  • Reserveret primærvej

    Der må ikke planlægges eller gives tilladelse til at etablere forhold, der hindrer udbygning eller drift af de reserverede motorveje og primærveje.

  • Vådområderestriktioner

    Etablering af søer, vådområder eller lignende, der tiltrækker fugle, kan kun ske efter aftale med Esbjerg Lufthavn og efter gældende retningslinjer fra Statens Luftfartsvæsens.

  • Skovrejsning ønsket

    Inden for det af Esbjerg kommunes udpegede skovrejsningsområde må der foretages privat og offentlig skovtilplantning.

  • Kollektiv varmeforsyningspligt

    Indenfor varmeforsyningsområder har forsyningsselskaberne forsyningspligt til kollektiv varmeforsyning. De viste områder er vejledende

  • Mini- og mikromøller

    Der kan opsættes mini- og mikromøller i området, hvis det kan godtgøres, at det ikke påvirker landskabelige, naturmæssige, rekreative, arkitektoniske eller kulturhistoriske værdier betydeligt.

  • Hovedvandledning

    Der må ikke planlægges eller gives tilladelse til at etablere forhold, der hindrer udbygning eller drift af hovedvandledning. De viste ledningstraceer er vejledende, så der henvises til ledningsejerne.

  • Hovedstiforbindelse

    Hovedstier betjener den overordnede gang- og cykeltrafik. Hovedstier skal være fremkommelige og være forbundet med det overordnede stinet. Etablerede hovedstier sikres.

  • Håndterbar oversvømmelsestrussel

    I områder med håndterbar oversvømmelsestrussel skal der foretages nærmere undersøgelse, før der eventuelt planlægges for ny bebyggelse.

  • Alvorlig oversvømmelsestrussel

    I områder med alvorlig oversvømmelsestrussel må der ikke planlægges for ny bebyggelse, med mindre det ved nye valide beregninger kan påvises, at der ikke er risiko for denne type oversvømmelse i fremtiden.

  • Administrationszone for risikovirksomhed

    Hvis der sker ændringer inden for administrationszonen, skal planmyndigheden foretage en forudgående høring af risikomyndighederne.

  • Særligt værdifuldt landbrugsområde

    Inden for de særligt værdifulde landbrugsområder, skal landbrugets interesser sikres under hensyntagen til byudvikling, natur og vandmiljø.

  • Særtransportrute

    Der må ikke planlægges eller gives tilladelse til at etablere forhold, der hindrer anvendelsen af ruter reserverede til særtransporter. På særtransportruter skal der sikres en gennemkørselshøjde på 8,8 m.

  • Råstofinteresseområde(Fagdata)

    Indenfor råstofinteresseområder må der ikke ske byudvikling, plantes skov, etableres anlæg, eller andet, der kan forhindre fremtidig råstofindvinding.

  • Hovedkloakledning

    Der må ikke planlægges eller gives tilladelse til at etablere forhold, der hindrer udbygning eller drift af hovedkloakledning. De viste ledningstraceer er vejledende, så der henvises til ledningsejerne.

  • Lufthavn

    I området skal der sikres areal til og udfoldelsesmuligheder for lufthavn og beslægtede aktiviteter.

  • Fredskov(Fagdata)

    Inden for fredskoven må der ikke tillades forhold i strid med Skovloven og Naturbeskyttelsesloven.

  • Fredet fortidsminde(Fagdata)

    Inden for 100m fra et fredet fortidsminde må der ikke foretages ændringer i tilstanden af arealet.

  • Fjernvarmeledning

    Der må ikke planlægges eller gives tilladelse til at etablere forhold, der hindrer udbygning eller drift af fjernvarmeledninger. De viste ledningstraceer er vejledende, så der henvises til ledningsejerne.

  • Isolinje for motorbanestøj

    Inden for støj-isolinjen må der ikke tillades etableret støjfølsom anvendelse, med mindre det i henhold til de til enhver tid gældende love, vejledninger og lignende godtgøres, at grænseværdierne med f.eks. støjdæmpende foranstaltninger kan respekteres, og det iøvrigt ikke er en belastning over for den tilladte aktivitet, der er baggrund for støj-isolinjen

  • Landskabskarakterområde

    Områdets karakter skal understøttes og styrkes. Der skal tages hensyn til eventuelle sårbarheder i området.

  • Sten og jorddige(Fagdata)

    Der må ikke ske tilstandsændringer i beskyttede sten- og jorddiger ud over det der tillades i henhold til museumsloven.

  • Lufthavnens hindringsplan

    Begrænsninger i forhold til højde og placering af byggeri og anlæg fremgår af Lufthavnens hindringsplan, som er udarbejdet i henhold til gældende sikkerhedsregler i lufthavne og nationale- og internationale flyvninger.

  • Isolinje for risikoerhvervsstøj

    Områder til risikoerhverv sikres med en risiko-isolinje på 500 meter.

  • Kirkeomgivelse

    I området må der kun udlægges areal til byggeri, anlæg mv., der ikke væsentligt forringer oplevelsen af kirken i samspil med det omgivende landskab.

  • Isolinje for virksomhedsstøj

    Inden for støj-isolinjen må der ikke tillades etableret støjfølsom anvendelse, med mindre det i henhold til de til enhver tid gældende love, vejledninger og lignende godtgøres, at grænseværdierne med f.eks. støjdæmpende foranstaltninger kan respekteres, og det iøvrigt ikke er en belastning over for den tilladte aktivitet, der er baggrund for støjisolinien

Område ved John Tranumsvej, Briksbølvej og Skads Byvej