10-030-032 - P-plads ved Motorvejen og Andrupvej
Bestemmelser
-
Rammenummer
10-030-032
-
Rammenavn
P-plads ved Motorvejen og Andrupvej
-
Zonestatus
Blandet zonestatus
-
Planlagt zone
Landzoneareal overføres til byzone.
-
Hovedanvendelse
Erhvervsområde
-
Transporttungt serviceerhverv
Anvendelsen fastlægges til transporttungt serviceerhverv uden boliger med tilknyttede kontorfaciliteter. Der må ikke etableres anvendelser, der skærper miljøkravene til eksisterende eller planlagte erhverv indenfor rammeområdet.
-
B% max 90
Bebyggelsesprocenten fastsættes til max 90 for hver ejendom.
-
Max 45 m
Bygningshøjden fastsættes for ny bebyggelse til max 45 m fra terræn.
-
Opholdsarealer for erhverv
Der fastsættes bestemmelser for rimelige, velbeliggende og anvendelige opholdsarealer.
-
Virksomhedsstøj 70
Støjbelastningen fra hver virksomhed fastsættes for perioderne dag/aften/nat til:
- max 70/70/70 dB(A) uden for egen grundgrænse i området,
- max tilladte støj i naboerhvervsområder,
- max 55/45/40 dB(A) i centerområder (herunder blandet bolig og erhverv) og ved boliger i det åbne land,
- max 50/45/40 dB(A) i etageboligområder og
- max 45/40/35 dB(A) i områder med lav boligbebyggelse.
-
Samkørselsplads
I området kan der etableres samkørselsplads
-
Klasse 5-7
Der kan placeres virksomheder og anlæg, der i Håndbog om Miljø og Planlægning er klassificeret i klasse 5 til klasse 7. Klasse 5-7 virksomheder har en påvirkning på omgivelserne, der strækker sig fra ret belastende til særligt belastende.
-
Trafikbetjening
I området skal der sikres en hensigtsmæssig trafikbetjening.
Bindinger
-
Isolinje for vejstøj
Inden for støj-isolinjen må der ikke tillades etableret støjfølsom anvendelse, med mindre det i henhold til de til enhver tid gældende love, vejledninger og lignende godtgøres, at grænseværdierne med f.eks. støjdæmpende foranstaltninger kan respekteres, og det i øvrigt ikke er en belastning over for den tilladte aktivitet, der er baggrund for støjisolinjen.
-
Reserveret primærvej
Der må ikke planlægges eller gives tilladelse til at etablere forhold, der hindrer udbygning eller drift af de reserverede motorveje og primærveje.
-
Vådområderestriktioner
Etablering af søer, vådområder eller lignende, der tiltrækker fugle, kan kun ske efter aftale med Esbjerg Lufthavn og efter gældende retningslinjer fra Statens Luftfartsvæsens.
-
Mini- og mikromøller
Der kan opsættes mini- og mikromøller i området, hvis det kan godtgøres, at det ikke påvirker landskabelige, naturmæssige, rekreative, arkitektoniske eller kulturhistoriske værdier betydeligt.
-
Hovedvandledning
Der må ikke planlægges eller gives tilladelse til at etablere forhold, der hindrer udbygning eller drift af hovedvandledning. De viste ledningstraceer er vejledende, så der henvises til ledningsejerne.
-
Særtransportrute
Der må ikke planlægges eller gives tilladelse til at etablere forhold, der hindrer anvendelsen af ruter reserverede til særtransporter. På særtransportruter skal der sikres en gennemkørselshøjde på 8,8 m.
-
Indvindingsopland(Fagdata)
Indvindingsoplande til almene vandforsyninger uden for OSD, skal friholdes for virksomhedstyper og anlæg, der medfører væsentlig forurening af grundvandet.
-
Landskabskarakterområde
Områdets karakter skal understøttes og styrkes. Der skal tages hensyn til eventuelle sårbarheder i området.
-
Lufthavnens hindringsplan
Begrænsninger i forhold til højde og placering af byggeri og anlæg fremgår af Lufthavnens hindringsplan, som er udarbejdet i henhold til gældende sikkerhedsregler i lufthavne og nationale- og internationale flyvninger.
-
Isolinje for virksomhedsstøj
Inden for støj-isolinjen må der ikke tillades etableret støjfølsom anvendelse, med mindre det i henhold til de til enhver tid gældende love, vejledninger og lignende godtgøres, at grænseværdierne med f.eks. støjdæmpende foranstaltninger kan respekteres, og det iøvrigt ikke er en belastning over for den tilladte aktivitet, der er baggrund for støjisolinien