40-030-140 - Område ved Stampemøllevej og Damparken
Bestemmelser
-
Rammenummer
40-030-140
-
Rammenavn
Område ved Stampemøllevej og Damparken
-
Zonestatus
Byzone
-
Planlagt zone
Fastholdes som byzone.
-
Hovedanvendelse
Område til teknisk anlæg
-
Trafikanlæg
Anvendelsen fastlægges til trafikanlæg til landbaseret trafik, som vej- og stianlæg, havneanlæg, jernbane og stationer, rangeranlæg, transportkorridor, godsbaneterminal, lufthavn, trafikcenter, parkeringsareal og lignende.
-
Byggeri til driften
Der kan etableres de til områdets anvendelse og drift nødvendige bygninger og anlæg.
-
Højde
Bygningshøjden fastsættes i overensstemmelse med Byggelovens bestemmelser.
-
Opholdsarealer for teknisk anlæg
For Teknisk anlæg skal der fastsættes bestemmelser for rimelige, velbeliggende og anvendelige opholdsarealer. Parkering fastlægges i overensstemmelse med kommunens parkeringsregulativer.
-
Virksomhedsstøj 55 uden boliger
Støjbelastningen fra hver virksomhed fastsættes for perioderne dag/aften/nat til:
- max 55/55/55 dB(A) uden for egen grundgrænse i området,
- max tilladte støj i naboerhvervsområder,
- max 50/45/40 dB(A) i etageboligområder og
- max 45/40/35 dB(A) for områder med lav boligbebyggelse.
-
Autocamperplads
I området kan der etableres autocamperplads
-
Klasse 4
Der kan placeres virksomheder og anlæg, der i Håndbog om Miljø og Planlægning er klassificeret i klasse 4. Klasse 4 virksomheder har en påvirkning, der er noget belastende for omgivelserne.
-
Trafikbetjening med kollektiv trafik
I området skal der sikres en hensigtsmæssig trafikbetjening og gives mulighed for kollektiv trafikbetjening.
Bindinger
-
Isolinje for vejstøj
Inden for støj-isolinjen må der ikke tillades etableret støjfølsom anvendelse, med mindre det i henhold til de til enhver tid gældende love, vejledninger og lignende godtgøres, at grænseværdierne med f.eks. støjdæmpende foranstaltninger kan respekteres, og det i øvrigt ikke er en belastning over for den tilladte aktivitet, der er baggrund for støjisolinjen.
-
Reserveret primærvej
Der må ikke planlægges eller gives tilladelse til at etablere forhold, der hindrer udbygning eller drift af de reserverede motorveje og primærveje.
-
Kollektiv varmeforsyningspligt
Indenfor varmeforsyningsområder har forsyningsselskaberne forsyningspligt til kollektiv varmeforsyning. De viste områder er vejledende
-
Mini- og mikromøller
Der kan opsættes mini- og mikromøller i området, hvis det kan godtgøres, at det ikke påvirker landskabelige, naturmæssige, rekreative, arkitektoniske eller kulturhistoriske værdier betydeligt.
-
Hovedvandledning
Der må ikke planlægges eller gives tilladelse til at etablere forhold, der hindrer udbygning eller drift af hovedvandledning. De viste ledningstraceer er vejledende, så der henvises til ledningsejerne.
-
Hovedstiforbindelse
Hovedstier betjener den overordnede gang- og cykeltrafik. Hovedstier skal være fremkommelige og være forbundet med det overordnede stinet. Etablerede hovedstier sikres.
-
Alvorlig oversvømmelsestrussel
I områder med alvorlig oversvømmelsestrussel må der ikke planlægges for ny bebyggelse, med mindre det ved nye valide beregninger kan påvises, at der ikke er risiko for denne type oversvømmelse i fremtiden.
-
Kirkeomgivelse
I området må der kun udlægges areal til byggeri, anlæg mv., der ikke væsentligt forringer oplevelsen af kirken i samspil med det omgivende landskab.
-
Isolinje for virksomhedsstøj
Inden for støj-isolinjen må der ikke tillades etableret støjfølsom anvendelse, med mindre det i henhold til de til enhver tid gældende love, vejledninger og lignende godtgøres, at grænseværdierne med f.eks. støjdæmpende foranstaltninger kan respekteres, og det iøvrigt ikke er en belastning over for den tilladte aktivitet, der er baggrund for støjisolinien