Ændringen vil give mulighed for, ændring af et grønt rekreativt område fra ”planlagt byzone” til fastholdes som landzone.

Som det ses på kortet omfatter ændringen et område ved Standgade og Videkærvej i St. Darum

Kommuneplanændringen ændrer områdets zoneforhold fra ”planlagt byzone” til ”fastholdes i landzone”
Ændringen fortages med baggrund i den nærliggende landbrugsejendoms ønske om etablering af en ny stald.
Jf. gældende miljøregler vil en ændret zonestatus, for det grønne rekreative område, kunne muliggøre udvidelsen uden at tilsidesætte miljøkravene til nærmeste bebyggelse i byzone.

Arealets afgrænsning, omgivelser og rammer, fremgår af de følgende sider.

Der er inden for planområdet ikke kendskab til national beskyttet naturarealer og arter. Planområdet ligger ca. 1000 m nærmeste Natura 2000-område. Grundet projektets karakter og afstanden vurderes der ikke at kunne ske påvirkninger af Natura 2000-området. Der vurderes ikke at ske væsentlig påvirkning af yngle- eller rasteområder for bilag IV-arter ved den nuværende udformning af projektet.

I forbindelse med den offentlige høring er der kommet fem bemærkninger til kommuneplanændringen. De fem bemærkninger er behandlet ved et borgermøde og medfører ikke ændringer i planen.

På kommuneplanens farvede hovedstrukturkort ændres den Planlagte zonegrænse. Ændringerne er illustreret på kortet.

Af kortet kan ses at ændringen omfatter enkeltområde 25-010-230

Følgende nye rammeområder bliver udlagt i ændringen:

25-010-230 - Darum Skov

Følgende rammeområder bliver aflyst ved ændringens endelige vedtagelse:

25-010-230 - Darum Skov